Створення дизайну сайтів

На сьогоднішній день у багатьох замовників склалась хибна думка про те, що якщо бюджет, виділений на розробку сайту, обмежений, то його можна перерозподілити. Найчастіше просять зробити якісно функціонал, розмістити на сайті багато корисних і цікавих сервісів, при цьому пожертвувавши дизайном, спростивши його, аж до використання стандартних шаблонів. Дозволимо собі не погодитися з таким підходом, коли один з найбільш вагомих елементів успішного сайту виявляється в ролі «бідного родича».

Постараємося зрозуміло пояснити, чим так важливий дизайн. Посилаючись на праці відомого американського фахівця з когнітивістики і ергономіці Дона Нормана і книгу "Designing for Emotion" іншого популярного автора, Аарона Уолтера.

Терміни виконання: 2 тижні

Для чого потрібен унікальний дизайн сайту?

Крок перший - звернути на себе увагу.

Уявіть, що Вам потрібно придбати, наприклад, лопату. Приходите Ви до магазину і зупиняєтесь біля прилавка з садовим інвентарем в замішанні... Асортимент - величезний, що ж вибрати? В першу чергу більшість покупців звернуть свою увагу на красиві і яскраві речі. Зауважте, не куплять, а саме звернуть увагу. Тобто, в даному випадку, дизайн є stop-фактором, який змушує привернути увагу і розглянути уважніше зацікавив предмет, і не важливо, лопата це або сайт. І вже набагато пізніше буде порівняння форми і матеріалу рукояті; міцності металу самої лопати; ваги; ергономіки вироби, яка, до слова сказати, безпосередньо пов'язана із зовнішнім виглядом інструменту, і про це ми поговоримо трохи пізніше; інших функціональних особливостей, і, звичайно ж, ціни.

Все сказане вище повною мірою відноситься до сайтів. Клієнт може просто не встигнути оцінити всі чудові функції та сервіси, запропоновані на сайті, тому, що закриє його відразу після того, як побачить сумовитий шаблонний дизайн. І все тому, що на підсвідомому рівні абсолютна більшість клієнтів асоціює якісний, дизайн, що запам'ятовується з успішним проектом, автори якого не поскупилися на оформлення вітрини, а значить, швидше за все, і вміст такого сайту не розчарує.

Крок другий - скрасити дрібні шорсткості.

Як дуже слушно зауважує в своїх працях Дон Норман, привабливість продукту володіє ще однією важливою і вельми корисною для нас якістю - вона робить менш помітними будь-які недоліки і шорсткості, що виникають в процесі використання продукту, що в свою чергу переводить привабливість в розряд особливо важливих характеристик.

У практичному застосуванні для нас це означає, що коли користувач стикається з необхідністю вибрати сайт з деякої кількості подібних, то він частіше вибирає не той сайт, де більше всіляких сервісних функцій, а той який, приємніше переглядати і яким зручніше користуватися, тобто вибирає дизайн і ергономіку.

Дон Норман провів ряд досліджень поведінки користувачів, одне з яких допомогло йому виявити три рівні візуального дизайну, про які потрібно пам'ятати, створюючи новий або оптимізуючи діючий сайт, з метою зробити його красивим і зручним одночасно.

Рівні візуального дизайну

Норман умовно розділив візуальний дизайн на три рівні, які можна, і потрібно, застосовувати для вбудовування емоцій в свої продукти. У спрощеному варіанті, їх можна розглядати як керівництво до дії при розробці незабутнього дизайну сайтів.

Перший рівень - Примітивний

Це базовий рівень. Тут працює підсвідомість, і будь-який вплив на емоції сприймається і інтерпретується автоматично, тому наші особисті уподобання і соціокультурні цінності не встигають вплинути на сприйняття. А значить, будь-які зовнішні збудники надають практично миттєвий ефект. Інший модний вітчизняний письменник влучно назвав в одній зі своїх книг цей феномен «Вау фактором».

У контексті графічного дизайну сайтів це означає, що примітивний рівень - це перше враження, яким сайт вражає користувача. Якісний дизайн повинен викликати миттєві позитивні емоції - радість, захоплення, здивування і т.д.

Другий рівень - Поведінковий

На цьому рівні вступає в дію свідомість, яка допомагає оцінити, як працюють ті чи інші речі, і який досвід нам це дає. Відповідно на цьому рівні на перший план виходять функція, продуктивність і фізичні відчуття.

Значить, графічний дизайн повинен включати в себе такі функції, які здатні задовольнити потреби користувача. Дизайн сайту повинен бути інтуїтивно зрозумілим і зручним, в чомусь навіть звичним. В іншому випадку виникне плутанина, яка неминуче призведе до обмежень можливостей користувача і, як наслідок, до негативних емоцій. Не потрібно оригінальничати при розміщенні на сайті звичних елементів. Кошик з товарами не повинна виглядати як ... роздутий від покупок пакет (в супермаркеті продуктів), або чемоданчик доктора Айболита (на сайті медпослуг), або ще як то надто незвично. Краще вже звичний візок або кошик, якими більшість з нас користуються в супермаркеті.

Простота, легкість і ефективність навпаки є приводом для позитивних емоцій, які підсумовуючись з початковими, такими ж сприятливими, зміцнюють користувача в правильності зробленого вибору і стимулюють його до продовження вивчення сайту.

Третій рівень - Рефлективний

Це найвищий рівень, на якому ми осмислюємо, шукаємо логіку і розуміємо те, що побачили і відчули на попередніх двох етапах. Рефлективний рівень превалює над попередніми. У підсумку, роздуми можуть зробити істотний вплив на поведінку користувача, аж до приведення його до дій діаметрально протилежних тим, на які він був готовий після впливу на двох попередніх рівнях, примітивному і поведінковому.

В кінцевому рахунку, рефлективний дизайн створює загальну, підсумкову думку про продукт, що включає всі його аспекти - смислова і культурна цінність, і взагалі чи гідний цей продукт запам'ятовування.

У якісному дизайні сайту всі рівні тісно пов'язані між собою. Це не означає, що вони мають однакову вагу в очах споживача і рівнозначно впливають на його поведінку. Тут питання більш глибоке. Тісний зв'язок між рівнями призводить до виникнення синергетичного ефекту, і тоді за відгуками друзів просто «злітає», а кількість відмов зменшується до нуля. Ось як коротко можна описати сайт, на якому всі три рівні тісно взаємопов'язані і доповнюють один одного:

Чому Важлива зручність (юзабіліті) для користувача?

Дослідження User Interface Engineering, Inc показують, що в 60% випадках люди не можуть знайти інформацію в інтернеті і на сайтах, яка їм потрібна. Це призводить до втрати часу, зниження продуктивності праці, а також до того, що користувачі більше не повернуться на сайт.

Інші джерела говорять:

Та все це говорить про те, що Дизайн сайту - один з найважливіших атрибутів при побудові сайту. Ігнорування цього факту призводить лише до зниження статистики відвідуваності сайту, і погіршення показників для бізнесу та його представленості в інтернеті.

Ценовой диапазон

Мінімальний пакет
300$
1
2
3
4
5
6
7
8
Рекомендований пакет
500$
1
2
3
4
5
6
7
8
Индивідуальна розробка
от 500$
1
2
3
4
5
6
7
8

Лучшие кейсы

Розробка дизайну сайту

Контактна інформація
  1. Контактна особа:
Загальна інформація про організацію
  1. Цель проекта: Опишите, с какой целью создается или модернизируется проект:
  2. Комерційні завдання:
  3. Модернізується з метою:
  4. Наявність елементів фірмового стилю і в якій мірі вони повинні застосовуватися на сайті (сайт повинен повністю відповідати всім корпоративним стандартам в частині оформлення документів і різноманітної атрибутики, або, на розсуд дизайнера, повинен оформлятися без урахування усього переліченого вище; можливо, Ви виберіть який-небудь інший варіант)
  5. Які матеріали (в тому числі графічні) Ви можете надати (нагоді для роботи може все, навіть візитка; як мінімум, це дозволить відчути ситуацію, стилістику)
  6. Який обсяг робіт ви хочете замовити? Наприклад, можливі варіанти:
МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
AIK Socialism