Консалтингові послуги з PR технологій

Ви напевно помічали за собою таку особливість: чужі проблеми вирішити легко, а до своїх власних часто не знаєш, з якого боку підступитися. І це при всьому досвіді, при всіх знаннях, та ще й зі світлою головою на плечах.

Дійсно, часто проблема не виглядає проблемою, коли дивишся на неї з боку. Ефективно вирішувати завдання, які постають перед бізнесом, дозволяє і багатосторонній досвід. У своїй справі ми, як правило, дуже добре розбираємося, а в чужій - намагаємося не лізти. Між іншим, даремно.

Залишилися питання після тренінгів або прочитання книги по бізнесу і не завадять поради експертів? Вам терміново потрібен погляд збоку? Для подолання труднощів у галузі комунікацій, існує консалтинг в області PR.

Терміни виконання: від 1 місяця

Навіщо потрібен PR консалтинг?

Одним з найважливіших напрямків PR є консалтинг. Показово, що 80% найбільших і багатих PR-агентств у світі - консалтингові. На Заході PR-консалтинг - дуже поширене явище. Оплата за PR-консалтинг там відбувається погодинно, за аналогією з консалтингом в області юриспруденції або фінансового аудиту. Консультант в області PR, як і в будь-який інший сфері, продає свій досвід і час - а що може бути цінніше? Тому оплата консалтингових послуг досить висока (може складати від 250 до 1000 доларів на годину), а робота консультанта - дуже престижна. Особливо затребуваний PR-консалтинг в антикризовому PR і при розробці стратегії PR-просування. Також до допомоги консультантів вдаються при оцінці ефективності PR-діяльності компаній (PR-аудит) та в багатьох інших випадках.

На українському ринку PR-консалтинг теж існує, правда більшість клієнтів ще не готові гідно оплачувати працю консультантів, та й саму необхідність консалтингу не завжди розуміють. «Хвороби зростання» PR-консалтингу схожі з труднощами розвитку цього виду діяльності в багатьох інших областях - від менеджмент-консалтингу до охорони здоров'я. Наші люди не звикли консультуватися, і найчастіше намагаються вирішити проблему самостійно або ж порадившись з знайомими, а не з фахівцями. Крім того, у нас не звикли платити за поради, тим більше погодинно. Хоча наприклад юристу за подібну роботу платять і мало хто сумнівається що ці вкладення виправдані.

Тому консалтинг клієнт в основному отримує не у вигляді окремої послуги, а в ході комплексного PR-обслуговування, іншими словами, консалтинг часто «входить у вартість» такого обслуговування. Крім того, клієнт найчастіше має на увазі, що професійне агентство апріорі є консалтинговим і надає ці послуги «автоматично».
Хоча поступово PR-консалтинг виділяється в окремий вид послуг і погодинна схема оплати стає більш поширеною.

Варто зауважити: поки що на ринку досить багато «псевдоконсультантов», які не відповідають необхідному рівню. Чомусь вважається, що в зв'язках з громадськістю розбираються всі - так само як в політиці, педагогіці і футболі. І на цій сумнівній основі, PR-консультантами представляються: соціологи, рекламісти, викладачі вузів, тренери з продажу, журналісти, представники інших «суміжних» спеціальностей. Про якість консалтингу від непрофільних фахівців говорити зайве - відсутність практичного досвіду та й теоретичної підготовки, перекреслюють будь-які їх спроби «бути корисними клієнту». Більш того, дилетанти завдають шкоди репутації професії - адже не отримавши належної якості послуги, замовник може надовго розчаруватися і в PR-консультантах, і в PR-консалтингу. Для того, щоб професійно консультувати в області PR, фахівець повинен володіти великим практичним досвідом роботи на українському ринку (від 5 до 10 і більше, років), володіти PR-технологіями, глибоко розуміти специфіку PR-ринку і, природно, володіти бездоганною репутацією.

PR-консалтинг - не розкіш, а необхідність.

Насправді консалтинг є не розкішшю, а нагальною необхідністю при роботі із замовником в області PR. У наданній послузі, на відміну від продажу товару, завжди активно беруть участь дві сторони, і від дій кожної з них залежить і результат, і задоволення самим процесом співпраці. Зв'язки з громадськістю - це не просто послуга, а діалог, який вимагає спілкування і взаєморозуміння. Тому PR-консалтинг є невід'ємною частиною цієї діяльності.

І все ж, існують ситуації, коли консалтинг гостро необхідний.

Наприклад, в кризових ситуаціях українські компанії вже досить часто вдаються до допомоги PR-консультантів. Антикризовий консалтинг схожий на «швидку допомогу» - потрібно дуже швидко розібратися в ситуації і запропонувати найбільш оптимальні «ліки» для репутації клієнта. Основні проблеми, які виникають в такий момент - правильна оцінка масштабу кризи, джерела негативної інформації і перших дій компанії.

Хоча проблема може бути і в іншому - навіть розуміючи «звідки у кризи ростуть ноги» і «що робити сьогодні і завтра», замовникам важко правильно визначити ключові аудиторії громадськості і ще важче підготувати грамотні, максимально коректні і вивірені повідомлення для ЗМІ та інших видів громадськості . Часто консультантів залучають, щоб вони відповіли на «прості» питання: «Реагувати негайно або не реагувати взагалі? Що можна говорити, а що ні? Чи можна промовчати про певні моменти? Чи обов'язково спілкуватися з журналістами самому керівникові? Чи дати спростування в ЗМІ? Чи пустити журналістів на підприємство? Чи треба зібрати інвесторів і інших партнерів? Що говорити співробітникам? »І це далеко не повний список. Відповіді можна знайти, тільки розібравшись в ситуації і володіючи не тільки досвідом, але і професійним чуттям.

«Поки грім не вдарить» про антикризовий PR дбають, на жаль, досить рідко. А адже антикризовий консалтинг може виражатися і в розробці відповідної програми, і в рекомендаціях з профілактики криз, і в тренінгах для ключового персоналу.

У «мирний час», тобто за відсутності будь-яких криз, PR-консультанта часто запрошують для розробки або для оцінки стратегії в області PR, а також зі стратегічно важливих питань. Один з таких питань - постановка цілей в області PR на довгостроковий період. Чітко поставити вимірювані PR-цілі досить складно, тим більше що вони повинні відповідати маркетинговим цілям компанії на ринку. Інший типовий питання - розробка інформаційної моделі. Інформаційна модель - це ланцюжок логічно пов'язаних між собою повідомлень, з прогнозом думок, які формують у певних аудиторій громадськості ці повідомлення. Консультант може допомогу і в інших не менш важливих питаннях - наприклад, виявити і посилити інформаційні приводи для PR-заходів, прес-релізів і т.д.

В області PR можна вдатися як до експертного, так і до процесного консалтингу. У другому випадку, консультант не тільки видає свої рекомендації (експертну оцінку), але і «супроводжує процес», наприклад, консультуючи по ходу розвитку ситуації або до отримання певних результатів.

Описати все різноманітні ситуації, в яких може допомогу PR-консультант, практично неможливо. Консалтинг необхідний у всіх основних напрямках PR: репутаційному (просувається сама компанія, наприклад, виробник, а не її продукція), маркетинговому (просуваються продукти / послуги / торгові марки), антикризовому, в області зв'язків із засобами масової інформації ... Тренінги для ключового персоналу в області PR , по суті також можна розглядати як консалтинг.

Ценовой диапазон

Міниімальний пакет
300$
1
2
3
4
5
6
7
8
Рекомендований пакет
500$
1
2
3
4
5
6
7
8
Индивідуальна розробка
от 500$
1
2
3
4
5
6
7
8

Лучшие кейсы

Розробка PR кампанії

Загальна інформація про організацію
МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
AIK Socialism