Управління репутацією в інтернеті

Найбільш важливим словом у цьому довгому терміні є репутація. Репутацією можна назвати усталену думку про кого-небудь (приміром в політиці) або про що-небудь (бренд, компанію тощо).

Постійний розвиток технологій призвів до того, що більшість з нас отримують основну порцію інформації на різних інтернет-ресурсах, а не по телевізору або в газеті. Саме тому термін SERM стає все більш важливим для будь-якого бренду. Люди звикли обговорювати на форумах і в соціальних мережах практично все, починаючи від нової музичної композиції, і закінчуючи появою в продажі останньої моделі автомобіля. Те ж саме стосується відгуків і оглядів. Ви ж прекрасно розумієте, що ніхто не захоче скористатися послугами вашої фірми, прочитавши поганий відгук, а ось хороші відгуки забезпечать вам приплив нових клієнтів.

Терміни виконання: В залежності від затвердженої стратегії

Що таке Репутаційний маркетинг і як це працює

Під терміном SERM розуміють ряд заходів, спрямованих на збільшення кількості позитивного контенту про компанію, бренд, визначений товар або послугу. Можливо, хтось із вас запитає, навіщо це взагалі потрібно? Як вже було сказано вище, зараз інтернет є незамінним супутником сучасної людини. Збираючись летіти у відпустку, придбати новий телефон, вибираючи автомобіль тієї або іншої марки, людина відправляється на простори Мережі в пошуках потрібної йому інформації. Так чи інакше, вона натикається на огляди, від яких багато в чому залежить її остаточне рішення.

З тим, що таке SERM, ми розібралися. Але як можна і потрібно управляти відгуками? Введіть в рядок будь-якої пошукової системи фразу «(назва компанії) відгуки». Перед вами буде кілька сторінок, на яких, наприклад, зібрані відгуки з приводу того, варто чи не варто працювати з цією компанією:

Основним завданням SERM є витіснення всіх негативних відгуків з перших позицій в пошуковій видачі. Найбільш вірний для цього спосіб — публікація великої кількості позитивної інформації про компанію, з наступним її просуванням в пошукових системах. Незважаючи на те, що у нас SERM не настільки розвинений інструмент, як за кордоном, можна виділити кілька способів управління репутацією в пошукових системах:

Усі перераховані способи допомагають компанії в боротьбі за позитивний контент в пошуковій видачі. Нова інформація зі знаком плюс витісняє зі сторінок негативні коментарі, які відлякують потенційних клієнтів.

Одним з напрямів репутаційного маркетингу є Моніторинг згадувань про компанію, особистість, товар чи послугу.

Кому необхідні технології SERM

Управління репутацією в пошуку потрібно кожній компанії та приватному підприємцю які бажають зростати, і розвиватися. SERM просто необхідний інструмент для збільшення кількості продажів.

Яскравим прикладом того, як SERM може вплинути на розвиток компанії (і її доходи) є криза найбільшої корпорації «Тойота», яка сталася в 2010 році. Тоді керівництву компанії довелося прийняти досить нелегке рішення про відкликання понад 8 млн автомобілів, в яких була присутня проблема з акселерацією і гальмами. Уявіть, як виглядали тоді перші сторінки в пошукових системах з відгуками про автомобілі даної марки. Корпорація прийняла відразу кілька кроків, які допомогли їй відновити репутацію:

Це був 2010 рік. Погляньте, на якому піку свого розвитку «Тойота» знаходиться зараз.

Плюси репутаційного маркетингу

Мінуси репутаційного маркетингу

Головною вигодою SERM для компанії є підвищення репутації — найбільш цінного нематеріального активу. Створивши спеціальний відділ або найнявши фірму, яка буде слідкувати за репутацією, ви гарантуєте оперативне реагування на появу негативних відгуків про бренд або продукт. Ви зможете контролювати, щоб потенційні клієнти, які шукають відгуки про товар або послуги вашої компанії, знаходили тільки позитивну або нейтральну інформацію.

Але все це не такий вже і простий процес. Справжній відгук завжди краще і ефективніше «липового». Зовсім необов'язково володіти високою ерудицією, щоб відрізнити коментарі реального споживача від фейкового. Найжахливіше, що підроблені коментарі використовують не тільки для того, щоб підвищити репутацію компанії, але і для того, щоб прибрати з ринку конкурентів. Це ще один момент, чому варто якомога швидше почати працювати з SERM.

Зарубіжні компанії приділяють особливу увагу SERM, активно працюючи з даним фактором. Те ж саме стосується і спеціальних органів, що контролюють написання і розміщення липових відгуків. Наприклад, не так давно декілька американських фірм були оштрафовані на чималу суму за написання і публікацію вигаданих позитивних коментарів. У нашій країні з такими відгуками якщо й воюють, то поки не скрізь і часом не дуже ефективно.

Ценовой диапазон

Мінімальний пакет
від 300$
1. Первинний моніторинг репутації.
2. Аналіз проблемних питань.
3. Підбір інструментарію.
4. Аналіз ризиків.
5. Планування.
6. Моніторинг згадок в інтернеті (до 1500 уп/міс).
7. Моніторинг згадок в інтернеті (від 1500 уп/міс).
8. Робота з негативом.
9. Зворотній зв'язок.
10. Партизанський маркетинг.
11. Вилучення негативу з пошукової видачі.
12. Створення позитивного образу компанії.
13. Моніторинг ЗМІ.
14. Збільшення довіри до компанії.
15. Індивідуальний інструментарій.
Рекомендований пакет
1000$
1. Первинний моніторинг репутації.
2. Аналіз проблемних питань.
3. Підбір інструментарію.
4. Аналіз ризиків.
5. Планування.
6. Моніторинг згадок в інтернеті (до 1500 уп/міс).
7. Моніторинг згадок в інтернеті (від 1500 уп/міс).
8. Робота з негативом.
9. Зворотній зв'язок.
10. Партизанський маркетинг.
11. Вилучення негативу з пошукової видачі.
12. Створення позитивного образу компанії.
13. Моніторинг ЗМІ.
14. Збільшення довіри до компанії.
15. Індивідуальний інструментарій.
Індивідуальний пакет
від 1500$
1. Первинний моніторинг репутації.
2. Аналіз проблемних питань.
3. Підбір інструментарію.
4. Аналіз ризиків.
5. Планування.
6. Моніторинг згадок в інтернеті (до 1500 уп/міс).
7. Моніторинг згадок в інтернеті (від 1500 уп/міс).
8. Робота з негативом.
9. Зворотній зв'язок.
10. Партизанський маркетинг.
11. Вилучення негативу з пошукової видачі.
12. Створення позитивного образу компанії.
13. Моніторинг ЗМІ.
14. Збільшення довіри до компанії.
15. Індивідуальний інструментарій.

Лучшие кейсы

Бриф на розробку сайту

Загальна інформація про організацію
Додаткова інформація про сайт
  1. Доменне ім'я для Вашого сайту (необхідно підкреслити)
  2. Назва Вашого сайту (необхідне підкреслити)
  3. Цілі веб-проекту (пронумерувати в порядку приоритетності)
  4. Тип сайту (необхідне підкреслити)
  5. Сайт є
  6. Загальне враження про компанію, продукцію/послуги, яке повинно створюватися у цільової аудиторії від відвідування сайту?

Раз на тиждень ми відправляємо дайджест з найактуальнішими новинами в сфері маркетингу, піару та діджітал технологій.