SMM (Social Media Marketing)

Одне з важливих стратегічних завдань компанії, якщо вона не живе виключно миттєвою вигодою – є впізнаваність бренду. І тут у соціальних мереж є перевага перед друкованими ЗМІ, радіо і телебаченням. Це низька вартість одного контакту. В даному випадку, залучити одного відвідувача можна за меншу суму ніж при використанні будь-якого іншого методу. Щоб зібрати власну групу, створити захід або висвітлити подію не потрібно вкладати величезні суми. Як правило, все обмежується часовими витратами на розміщення інформації і доведення її до потенційних споживачів послуг або товарів.

Враховуючи той факт, що усім бізнесам потрібен потік клієнтів, саме соціальні мережі є величезним джерелом трафіку, що дає високий рівень вирусоємкості. І завдяки вірусному ефекту розповсюдження інформації в соцмережах, за мінімальний термін можна залучити максимум користувачів на ресурс.

І головне - це прямий контакт із споживачем. Від якого Можна отримати думки про продукт або послугу прямо з рук в руки без численної фільтрації посередників, задіяних в інших видах комунікацій.

Терміни виконання: від 2 міс

Навіщо потрібен SMM?

Головним чином, це спрощення комунікації між брендом і користувачем. За даними ВЦИОМ, в минулому році 82% користувачів інтернету мали хоча б один обліковий запис в соціальній мережі. Треба розуміти, що в деяких випадках їх мають кілька. Таким чином, коли компанія виходить в соціальну мережу, вона обирає шлях прямого і швидкого спілкування з потенційними клієнтами. Для багатьох людей соціальна мережа стає синонімом інтернету взагалі: звичайно не у всіх, але багато хто робить всі свої дії всередині однієї соціальних мереж. Наприклад, Facebook дає таку можливість: тут користувачі не тільки спілкуються, але також використовують стіну блогу, діляться фотографіями, дивляться фільмами, слухають музику і при цьому споживають новини. Тільки тепер їм не доводиться витрачати час на їх пошук, інформація сама потрапляє в їх стрічку. У соціальній мережі компанія спілкується з людиною на зручному для нього майданчику, не тільки залучає нових клієнтів, але і підтримує постійний зв'язок зі старими.

Спочатку соціальні мережі сприймалися як простір, вільний від комерції і реклами, тому інформація, що надається користувачами соціальних мереж, сприймалася як дружня порада, починав свою роботу принцип «сарафанного радіо». В даний час, щоб дізнатися про якість того чи іншого продукту або послуги, люди користуються спільнотами за інтересами в соціальних мережах, де вони мають можливість задати запитання та отримати відповідь від тих людей, які цей продукт вже спробували. Думки користувачів можуть відрізнятися, адже вони залежать від їх суб'єктивної точки зору, однак багато з цих думок допомагають скласти більш об'єктивну картину того, що відбувається. Саме цією властивістю об'єктивності і незалежності рад почали користуватися маркетологи та PR-фахівці для просування власних продуктів і послуг. Тим не менш, повідомлення через соціальні мережі сприймається більш лояльно, досі як дружня порада або рекомендацію від вже зарекомендував себе співтовариства. До того ж, не можна забувати про кнопках розшарювання, наприклад, поділитися або розповісти друзям, через які людина ділиться зі своїми друзями зацікавила його інформацією.

Двостороння спрямованість комунікації. Якщо у звичних маркетингових схемах інформація від клієнтів або не надходить, або надходить дуже повільно, то в SMM зворотна реакція настає негайно. Тобто людина активно включається в процес спілкування з брендом. Хорошим прикладом є Twitter оператора МТС: клієнти пишуть про проблеми зі зв'язком зверненням до офіційного аккаунту, а технічна підтримка намагається вирішити питання. Встрой аспект двосторонньої комунікації це ugc. UGC, або користувальницький контент, є неодмінною складовою Web 2.0. Це той контент, який користувачі завантажують самі. Раніше люди споживали інформацію, спеціально підготовлену професіоналами; з появою контенту джерелом інформації стають усі користувачі. UGC перетворює клієнтів у творчих партнерів. Але цей контент може йти не тільки на користь бренду. Чудовим прикладом є пісня «United Breaks Guitars», написана в липні 2009 року. В ній була описана реальна історія з життя канадського музиканта Девіда Керрола, коли його гітара була розбита в процесі подорожі авіакомпанії United Airlines в 2008 році, і подальша реакція авіакомпанії. Пісня протягом декількох днів стала хітом YouTube і ITMS, відразу після своєї появи в Інтернеті. Згідно з повідомленням газети The Times, через 4 дні після опублікування кліпу на Youtube, авіакомпанія United Airlines втратила 10% біржової вартості, що обійшлося власникам акцій 180 млн доларів

Одна з ключових особливостей соціальних мереж — це максимальна можливість для націлювання ЦА. Ми можемо створити цілі за гендерною ознакою, географічному положенню, інтересам, до того ж, користувачі самі надають нам всю необхідну інформацію. Таким чином, ми можемо робити фокусування у своїй компанії і ефективно витрачати бюджети.

Кому потрібен SMM?

Насамперед, варто визначити мету присутності бренду в SMM.

До таких належать:

Безумовно, виникає питання: чи всім видам бізнесу потрібно просування в соціальних мережах? Всі ми знаємо два види бізнесу: b2c і b2b. Однозначно, для b2c-сектора smm дуже ефективний. Якраз звідти першими в smm прийшли корпорації-гіганти. З допомогою smm добре просуваються продажі, просування послуг, інтернет-магазини.

З b2b все трохи складніше. Більшою мірою, smm їм потрібен для внутрішньої комунікації, як майданчик для спілкування співробітників, партнерів та клієнтів. Це свого роду іміджева складова.

Self PR

Ще одним напрямком використання SMM є напрями самопіару. Даний напрямок використовують публічні і близькі до публічних особи: політики, громадські діячі, шоубізнес, фахівці високого та середнього рангу, бізнесмени і багато інших.

SERM (Репутаційний маркетинг​)

Ще один ефективний напрям роботи з соціальними мережами. Який допомагає не тільки отримувати повний список згадувань про бренд, товару або послугу, або про особистість, але й ситуативно реагувати, для підтримки або поліпшення репутації.

Переваги SMM

Недоліки SMM

Тоомас Несон, засновник компанії Tomson (друзями спільноти є близько 6000 осіб), що займається оптовими поставками іграшок, вважає, що просування свого бренду в соціальних мережах просто необхідне для іміджу компанії. А ще краще, якщо ви будете перебувати на кількох соціальних майданчиках, де ви будете розміщувати інформативний і якісний контент. Наприклад, якщо ви продаєте іграшки, вам не варто розігрувати Iphone 6. Люди, що поставили "лайк" або поділилися вашої публікацією, прийшли тільки за телефоном, і, швидше за все, вони не стануть вашими клієнтами. Влаштовуючи розіграші, важливо пропонувати саме вашу продукцію, і тоді ваші підписники будуть з задоволенням ділитися ним на своїх сторінках. А це, в свою чергу, гарантія того, що про бренд дізнаються більше відвідувачів, а значить, і потенційних клієнтів. Хоча кожна стратегія кожного продукту - індивідуальна.

І все ж, інтернет-маркетологи не втомлюються повторювати, що SMM не є прямим каналом для продажу. Це один з інструментів для підвищення впізнаваності вашої компанії. І що б не розчаруватися в SMM, необхідно ставити правильні, усвідомлені і конкретні цілі. І не оцінювати даний напрям маркетингу і піару, як окремий інструмент популяризації. Тільки в комплексній стратегії, даний інструмент приносить максимум ефективності. Зрозуміло, на це може знадобитися багато часу і ресурсів, але і тут ви можете звернутися до професіоналів.

Ценовой диапазон

Мінімальний пакет
від 400$
1. Створення текстового/графічного контенту (2 публ/доб)
2. Створення текстового/графічного контенту (3-5 публ/доб)
3. Створення текстового/графічного контенту (індивідуально)
4. Планова публікація контенту (2 публ/доб)
5. Планова публікація контенту (3-5 публ/доб)
6. Планова публікація контенту (індивідуально)
7. Ситуативний контент
8. Контроль спаму в спільнотах.
9. Зворотній зв'язок з користувачами
10. Вірусний маркетинг
11. Моніторинг згадок
12. Партизанський маркетинг
13. Таргетингова реклама
14. Робота з негативом
15. Активізація підписників
16. Залучення нових підписників
17. Відсутність накруток
18. Ботнет
19. Індивідуальний інструментарій
Рекомендований пакет
1300$
1. Створення текстового/графічного контенту (2 публ/доб)
2. Створення текстового/графічного контенту (3-5 публ/доб)
3. Створення текстового/графічного контенту (індивідуально)
4. Планова публікація контенту (2 публ/доб)
5. Планова публікація контенту (3-5 публ/доб)
6. Планова публікація контенту (індивідуально)
7. Ситуативний контент
8. Контроль спаму в спільнотах.
9. Зворотній зв'язок з користувачами
10. Вірусний маркетинг
11. Моніторинг згадок
12. Партизанський маркетинг
13. Таргетингова реклама
14. Робота з негативом
15. Активізація підписників
16. Залучення нових підписників
17. Відсутність накруток
18. Ботнет
19. Індивідуальний інструментарій
Індивідуальний проект
від 1300$
1. Створення текстового/графічного контенту (2 публ/доб)
2. Створення текстового/графічного контенту (3-5 публ/доб)
3. Створення текстового/графічного контенту (індивідуально)
4. Планова публікація контенту (2 публ/доб)
5. Планова публікація контенту (3-5 публ/доб)
6. Планова публікація контенту (індивідуально)
7. Ситуативний контент
8. Контроль спаму в спільнотах.
9. Зворотній зв'язок з користувачами
10. Вірусний маркетинг
11. Моніторинг згадок
12. Партизанський маркетинг
13. Таргетингова реклама
14. Робота з негативом
15. Активізація підписників
16. Залучення нових підписників
17. Відсутність накруток
18. Ботнет
19. Індивідуальний інструментарій

Лучшие кейсы

Бриф на розробку сайту

Загальна інформація про організацію
Додаткова інформація про сайт
  1. Доменне ім'я для Вашого сайту (необхідно підкреслити)
  2. Назва Вашого сайту (необхідне підкреслити)
  3. Цілі веб-проекту (пронумерувати в порядку приоритетності)
  4. Тип сайту (необхідне підкреслити)
  5. Сайт є
  6. Загальне враження про компанію, продукцію/послуги, яке повинно створюватися у цільової аудиторії від відвідування сайту?

Раз на тиждень ми відправляємо дайджест з найактуальнішими новинами в сфері маркетингу, піару та діджітал технологій.