Популяризація ресторану в соціальних мережах: 13 SMM-порад як вести себе ресторану в соцмережах

09 Июнь 2017

Just make a good ad and money will come

Припустимо, ви відкрили ресторан. Вклали в нього душу, серце, печінку і, звичайно ж, тьму грошей. Продукт вийшов чудовий, тільки чомусь гостей у вас небагато. Що ви вирішуєте? Правильно, створити сторінки в Facebook і Instagram, адже без SMM нині тільки ... А, немає. Вже у всіх є SMM.


Пропоную опустити початкові кроки по типу створення профілів і їх оформлення. Почнемо відразу з основного блюда.


Для преміум-ресторанів ідеальним буде створення профілів в соціальних мережах Facebook і Instagram. Демократичним же ресторанам варто звернути увагу на «ВКонтакте» - саме там більше часу проводить їхня цільова аудиторія.

Особливо уважно підійдіть до створення та оформлення тематичної лінії Instagram-аккаунта. Постарайтеся врахувати все: від опрацювання стилю спілкування з аудиторією (так званий tone of voice) до вибору фільтра для фотографій. Пам'ятайте, що Instagram - це соціальна мережа для візуалів. Тут, як правило, успішніше той профіль, у якого якісний і оригінальний візуальний контент.
Важливо, щоб у сторінки був єдиний стиль, а можливо навіть колір. Не бійтеся ставити логотип на фото, адже це ваше авторське право. А якщо ще й в Facebook такий же акуратний профіль створите, ви приречені на успіх.

Визуальный Контент

 

Для підтримки профілів на високому рівні, дотримуйтесь простих, але важливих правил.  


1. Контент

Уважно підходите до збору й обробки візуального контенту. Пам'ятайте, що фотографія стейка може змусити пускати слинки (а заодно і збільшити суму середнього чека), а посмішка шеф-кухаря - заробити сотні лайків. Контент повинен бути професійним. Але набагато важливіше, щоб він був «живим» - викликав емоції і ненав'язливо залучав до життя вашого закладу.


Познайомте передплатників з інтер'єром, розкажіть цікаві історії, пов'язані з рестораном, уявіть персонал (адже стільки способів зробити це круто і весело). Соціальні мережі - це просте і щире спілкування. Так спілкуйтеся ж!

 

2. Фотографії тільки особистих блюд

Ера фотобанків пройшла, а красиві картинки з Google - це порушення авторського права. Сфотографуйте творіння вашого шеф-кухаря. Адже не дарма ви з ним працюєте, людина ж креативний. Користувач побачить смачну пасту або незвичайний салат і дуже скоро стане гостем вашого закладу. 

 

3. Спаму — ні!

Не треба кожен день влаштовувати акції і додавати ваших друзів в заходи на Facebook. Спочатку це дратує, а потім викликає відвертий негатив по відношенню до вашого ресторану.


4. Не словом, а справою

Чи не хваліть себе самостійно, нехай це роблять ваші гості. Слова «найсмачніший», «вишуканий», «унікальний» - це оціночні категорії, які викликають бажання посперечатися.

 

 

5. Любить своїх гостей

Відповідайте на коментарі і дякуйте за відгуки (навіть негативні, якщо критика конструктивна). Будьте доброзичливі з передплатниками.

 

 

6. Негативні відгуки

Раптом, наче грім серед білого дня, хтось ставить вам 1 зірку на сторінці в Facebook. Коментар говорить, що осетрина другої свіжості, стейк спалили, меню «ні про що», офіціанти хами і взагалі все дорого. Один критичний відгук про вашому закладі не розіб'є його на атоми. На 100 задоволених гостей завжди буде 1 буркотливий. У такій ситуації перший крок - видихнути, другий - заспокоїтися. Негативний фідбек - теж фідбек.


Спробуйте дізнатися об'єктивні причини такого коментаря і постарайтеся дійсно почути гостя. Будьте доброзичливі, подякуйте клієнта за зворотній зв'язок. З'ясуйте всередині команди всі обставини і ввічливо відповідайте. Чемність і спокій відіб'ють охоту нападати на вас навіть у самого злого троля.

 

 

7. Товаришуйте з лідерами думок

Думка лідера думок завжди працює. Звертайтеся до блогерам з багатотисячною базою передплатників. Частина їх аудиторії сприйме розповідь про заклад як заклик до дії і загляне до вас на вогник.


8. Instagram для шеф-повара

У вас знаменитий або харизматичний шеф-кухар? Створіть йому аккаунт в Instagram. Він може ділитися кумедними моментами з життя закладу, «кухонними» історіями, а ще вести прямі трансляції з ресторанної цитаделі в InstaStories.

 

 

9. Оперативність - запорука успіху

Соціальні мережі - обличчя вашого ресторану. Безумовно, сайт (якщо він є) теж повинен бути на рівні і регулярні оновлення новин - це must. Однак сьогодні набагато простіше шукати нові місця і стежити за улюбленими закладами саме в Instagram і Facebook. Користувачі перестали вручну перевіряти на сайті, чи не з'явилися нові позиції в меню, чи немає вигідних акцій. Тепер ця інформація сама їх знаходить. Ось чому ви повинні бути максимально оперативні.


Простіше кажучи, не гальмуйте. Якщо у вас є новини, поділіться ними в соціальних мережах якомога швидше. Інакше, поки ви готуєтеся, забуваєте і переносите, ваші конкуренти придумають щось покруче.


10. Моніторинг соціальних мереж конкурентів

Збирайте інформацію на теми:

  • акції;
  • відгуки гостей;
  • позитивні нововведення.

Аналізуйте отримані дані і робіть висновки. Впроваджуйте позитивні моменти у себе в профілях.


11. Реклама

Без регулярного просування постів і таргетированной реклами на потенційних клієнтів сьогодні ніяк. Звичайно, можна рости органічно. Але тільки якщо у вас є зайві 50-100 років.


12. Хештеги

Instagram - це природне середовище проживання для хештегів, там їх використовувати не тільки правильно, а навіть бажано. Хештеги збільшують охоплення аудиторії, підвищують впізнаваність бренду, допомагають привернути увагу клієнтів до якої-небудь події, а також демонструють ваше іскрометний почуття гумору і креативність. Але тут також потрібно знати міру - пост з великою кількістю хештегів сприймається як спам, тому творчий потік бажано обмежувати 5-6 словами з гратами.


Особисто я не використовую хештеги в Facebook, за винятком епізодичного крос-постінгу з Instagram. Крім того, є думка, що багатьох передплатників в Facebook дратують хештеги. Цілком можливо, що завдяки Instagram, хештеги все-таки приживуться в Facebook, але поки цього не сталося.


13. Tripadvisor и Foursquare

Цими програмами користується практично кожен мандрівник. Ресторан має бути надано і в одному, і в іншому. Людський вибір найчастіше базується на довірі, рекомендації. Якщо ми побачимо 10 позитивних відгуків про конкретний заклад, швидше за все, ми теж виберемо його. Адже там смачно!


Читайте відгуки, відповідайте вдячністю на позитивні, чемністю - на негативні. Будьте ввічливі, доброзичливі і вірте в свої сили!

Автор: Марина Мірошниченко, pr-менеджер BAO * Modern Chinese Cuisine

МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
AIK Socialism