SEO рекомендації на 2017 рік

23 Декабрь 2016

2016 рік добігає кінця. Цей рік запам'ятався насиченістю інформації, особливо в області SEO та компанії Гугл зокрема. Промоніторивши новітні продукти, поновлення алгоритмів, патенти і придбання пошуковою компанією за минулий рік, у нас є всі можливості зробити основні висновки на 2017 рік:

  • Компанія Гугл без зупинок рухається в сторону mobile-only світу. Майбутній запуск mobile-first індексації - очікуване і логічне завершення данного процесу компанії.
  • Хоча посилання на сайт все ще важливі для оцінки ваги сайту, але Google більше уваги приділяє деталям: персоналізації, поведінковим факторам, безпеки, а також структурі сайту (зручності для користувача) - що цілком логічно, якщо брати до уваги такі пристрої, як мобільні гаджети та домашні асистенти.
  • Голосовий пошук за тією ж причиною є наступним кроком у розвитку пошуку. Найбільш сильним конкурентом Google на цій арені може стати Bing і Apple Search.
  • З тих пір, як Джон Джанандреа став старшим віце-президентом по пошуковому напрямку в компанії Google, автоматичне самонавчання пошукового робота почало використовуватися за замовчуванням практично у всіх напрямках роботи пошукової системи. У 2017 році їх застосування розшириться. Можливо, це відбудеться за рахунок спеціальних алгоритмів, що поліпшують роботу основного алгоритму Google - Hummingbird - на кожній фазі. За заявами самої компанії Гугл, буде застосований штучний інтелект, який вже досить навчився сам, щоб самостійно приймати потрібні рішення.
  • У напрямку mobile-only релевантність результатів локального пошуку буде ще вище. З цим трендом пов'язаний запуск поновлення Possum і всіх тих тестів, які ми бачимо в цій вертикалі. Тій же меті служить покупка Google компанії UrbanEngines, яка спеціалізується на розробці систем моніторингу та аналізу в області «Інтернету речей що рухаються» ( «Internet of Moving Things»).
    Придбання таких стартапів, як MoodStock, EyeFluence, Anvato і Famebit, говорить про те, що відео / зображення і відеомаркетінг будуть в центрі уваги Google в 2017 році..


Перехід від desktop-first до mobile-first світу


До недавнього часу SEO-фахівці розглядали мобільний пошук як одну із спеціалізацій в галузі пошукової оптимізації - того ж рівня, що локальний пошук або міжнародне SEO.

Після запуску проекту Google AMP в 2015 році ця ментальність не сильно змінилася. Більш того, оптимізатори розглядають AMP як ще один «додатковий пункт» в своєму списку завдань, а не сигнал реальних намірів Google: зробити весь пошук мобільним.

Після повідомлення про майбутній запуск mobile-first індексу ці наміри стали на 100% ясні і знаменують собою революцію в пошуку: після 18 років панування десктопних пристроїв, ми повинні віддавати пріоритет мобільним.

Причина цієї епохальної зміни стане очевидною, якщо ми подивимося на джерела трафіку (платні і органічні) для наших сайтів:

десктоп-first

На діаграмі вище використовуються дані Similarweb за листопад. По всіх галузях, які виділяються Similarweb, були взяті перші п'ять сайтів за обсягом трафіку в США. Цей аналіз можна назвати вичерпним. Однак його результати говорять про те, що мобільний пошук приносить сайтам більше трафіку, ніж десктопний. Ця ситуація спостерігається по 20 нішах з 24. За рештою чотирьом категоріям була зафіксована зворотна ситуація. У їх числі значаться такі:

  • Комп'ютери та електроніка;
  • Інтернет і телеком;
  • Наука;
  • Подорожі.

Звичайно, це не означає, що сайти в зазначених тематиках не відвідували з мобільних пристроїв. Крім того, в майбутньому частка мобільного трафіку у них буде зростати.

За даними «Споживчого барометра Google» за 2016 рік, відсоток людей, що використовують переважно смартфон, росте. При цьому частка користувачів, які віддають перевагу десктопам, знижується.

Потребительский барометр Google

Чи означає це, що ми повинні забути про десктопний пошук? Звичайно ж ні. Це було б великою помилкою. Особливо, що стосується сайтів, що продають. Десктопи залишаються основним пристроєм для пошуку товарів:

 

Статистика устройств пользователей

Що планувати на 2017 рік?


Готуйтеся до запуску mobile-first індексу. Швидше за все, він відбудеться в 2017 році. Google дав вебмайстрам достатньо часу на підготовку до цієї зміни:

  1. Створення мобільної версії сайту, якщо її ще немає.
  2. Приведення до єдиного знаменника контенту і сторінок в деськтопній і мобільної версії. При цьому оптимальним варіантом буде використання адаптивного дизайну.
  3. Додавання розмітки даних на мобільні версії сторінок.
  4. Перегляд UX і оптимізація конверсії.
  5. Переосмислення і розробка нової стратегії лінкбілдінга, якщо використовувалися різні стратегії для десктопних і мобільних сайтів. Поки невідомо, чи будуть враховуватися посилання на десктопні версії сторінок після запуску mobile-first індексу.
  6. Якщо ви знаєте, що не зможете створити повнофункціональну мобільну версію сайту до кінця 2017 року, то оптимальним рішенням буде залишити тільки десктопну версію ресурсу. В Google неодноразово повторювали, що перехід до mobile-first індексації не означає відмову від сканування деськтопной версії. Якщо у сайту немає мобільної версії, Google проиндексує десктопну. Такий же підхід застосовується у випадку якщо у сайту є AMP-версія, але відсутня мобільна.
  7. Нарешті, ми настійно рекомендуємо вам встановити останню версію Screaming Frog.


AMP


Цей проект був одним з найбільш важливих для Google в 2016 році. Запуск AMP відбувся в жовтні 2015 року. Якщо спочатку новий формат був доступний тільки для новинних сайтів, то тепер Google також показує AMP-результати для сайтів рецептів і e-commerce.

Якщо ваш ресурс уже отримує великий обсяг трафіку з мобільного пошуку, вам потрібно внести створення AMP-версії в свій список завдань. Це завдання має бути пріоритетною для блогу, новинного ресурсу або сайту рецептів.

Що стосується інтернет-магазинів, ви можете експериментувати з AMP, але пріоритетом і стратегічним вибором для вас повинні стати PWA.


Progressive Web Apps (PWA)


Ми впевнені, що одним з головних трендів в 2017 році стануть PWA. На даний момент e-commerce сайти не можна повністю перевести на AMP. Крім того, 3 секунди - це новий стандарт для завантаження сайту. Навіть добре оптимізований адаптивний або мобільний сайт навряд чи зможе видати такий показник.

Ще один важливий аспект для Google - це безпека. PWA працюють тільки з HTTPS. Склавши 1+1, легко передбачити, що компанія буде спонукати вебмайстрів впроваджувати PWA.

Якщо ви є власником сайту, що продає, у вас немає програми або ж ви розглядається можливість постійної підтримки двох додатків (для iOS і Android), тоді Progressive Web Apps буде для вас кращим вибором. Вони дозволяють сайту працювати за принципом програми. У тому числі офлайн.

Розуміння мови - заповітна мета машинного навчання


Ця фраза є заголовком сторінки команди Natural Language Understanding (NLU) на сайті Google Research. Її автор - віце-президент з пошуку Google Джон Джанандреа.

На тій же сторінці говориться наступне:

Наукові інтереси команди Google NLU включають синтаксис, дискурс, розмову, мультимовне моделювання, аналіз настроїв, надання відповідей на питання, узагальнення і, в цілому, створення більш ефективних систем що навчаються за допомогою використання мічених і немаркованих даних, сучасного моделювання та непрямого контролю

Цей фрагмент дозволяє нам краще зрозуміти, над чим нині працює Google, і в яких напрямках він буде розвиватися в найближчому майбутньому.

Одним з основних завдань для команди NLU є робота над розумінням контексту. Контекст має основоположне значення для осягнення неявних і складних аспектів будь-якої розмови, що надзвичайно важливо для розробки абсолютно нових середовищ пошуку, таких як Google Assistant або Google Home.

Нарешті, контекст і природна мова - це, почасти, основа RankBrain, оскільки вектори також є контекстуальними.

Більш того, в Google також серйозно налаштовані щодо розуміння одного з найпоширеніших (і найскладніших) аспектів мови - метафор. Як тільки пошукова система буде здатна осягати значення метафор, вона зможе швидше досягати розуміння всіх інших риторичних фігур, які люди використовують у спілкуванні.


Чому Google так зацікавлений в природній мові?

Перш за все, Google хоче більш ефективно відповідати на запити користувачів. Для цього пошуковику потрібно:

  • Розуміти, про що йде мова в кожному веб-документі (семантика);
  • Розуміти, що користувачі шукають, обробляючи їх голосові і текстові запити (обробка природної мови);
  • Ще одна причина - «користувач не повинен бути біля столу, щоб отримати відповідь».

Якщо подивитися з точки зору бізнесу, то причини цього інтересу можуть бути наступними:

  • Популярність голосових помічників росте.
  • 40% користувачів віртуальних асистентів почали використовувати їх лише півроку тому.
  • На даний момент 20% мобільних запитів вводиться за допомогою голосу. Згідно Microsoft, до 2020 року ця цифра досягне 50%.
  • Основними місцями використання голосового пошуку є будинок і автомобіль.
  • Найбільша частка голосових запитів припадає на підлітків. Про це Google повідомив ще в 2014 році. Ці підлітки виростають, влаштовуються на роботу, обзаводяться сім'ями і стають батьками.
  • Саме тому Google створив Assistant і Google Home. Крім того, в майбутньому пошуковик обіцяє додати в Search Console звіти по голосовому пошуку.

Автор: Жанлука Фіореллі (Gianluca Fiorelli) - консультант з міжнародного SEO, Інтернет стратег, співзасновник ILoveSEO. На ринку онлайн-маркетингу з 2004 року. Входить в топ 5 суспільства Moz.

МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
AIK Socialism