У всіх гаджетах країни новий блокбастер: Україна vs Бізнес. Прижитися з соцмережах

20 Октябрь 2015

У всіх гаджетах країни новий блокбастер: Україна vs Бізнес. Прижитися з соцмережах

Український бізнес живе за законами, які відомі тільки йому. Навіть наявність компанії в рейтингу Forbes Україна не гарантує її успіх у Facebook. Ну, це якщо успіх не вимірювати лайками, як думають багато хто з українських бізнесменів. Ах да! І про лайки можна говорити лише в тому разі, коли компанії відкривають сторінки в соціальних мережах.

Бувалого українського бізнесмена не взяти «байками» про залучення аудиторій або трафік на сайти, йому навіть не потрібні "розумні поради" про воронку продажу, не кажучи про брендінг і ліди. Продажі настільки інтимна тема, що соцмережі не заслуговують на розголошення інформації про продукцію, клієнтів та особливість бізнесу. І нехай це йде врозріз з бажанням вивчати нові медіа, але ж раніше продажі були, так і зараз нікуди не подінуться. Чи не так, шановні бізнесмени?

Пропонуємо вашій увазі головні причини невдач відомих і не дуже компаній в українському сегменті соціальних мереж.

1. Український бізнесмен переймає не тільки даремні, а й шкідливі поради

Потрібно завжди пам'ятати, що його величність Інтернет вміщує в собі досить багато шлаку. Зайшовши за першим же посиланнях результату пошуку, ми прочитаємо в чому відмінність групи і публічної сторінки, як важливо придумувати акції і дарувати подарунки передплатникам. Нам розкажуть про доленосну важливість залучення передплатників гарними картинками, та вигаданими цитатами не вигаданих відомих людей. Починаючи вести групи в соціальних мережах, українські бізнесмени старанно прописують хештегі, а деякі ретельно вибирають демотиватор на день насущний - це в кращому випадку. А найчастіше це бувають не групи, а особисті акаунти з назвою компанії - бо: "так навіть дурень знає як додати "друзів". Потім все це дублюється в різні соцмережі. Фух ... Видихнули і отримали результат. Поганий результат теж результат ...

1. Криві одночасні публікації виглядають так:

Комусь не вистачило часу зробити публікації в кожній соц мережі, тому закинув в одну а в інші закинув силку на першу публікацію.

2. Балакаю сам з собою ..

Кажись, керівництво «для чайників» писали чайники

Адже не можна ж так знущатися над соціальними мережами, які, насправді, мають величезний потенціал. Їм тільки користуватися потрібно навчитися, чи найняти професіонала, та отримати більше прибутку.

Загадкою століття залишається лише те, де заритий корінь зла. Чи то той, хто веде аналогічні соцмережі придумує граблі самостійно, чи то як губка вбирає шлак з мережі. Як би не було, але в результаті украінскій бізнес набив не одну гулю на лобі.

Стоп! Ось ще одна шишка на шишці виросла!

 

2. Український бізнесмен орієнтований тільки на B2B

Завдання. Існує компанія «А». Вона співпрацює тільки з партнером «В» і посередником «С». При цьому не бачить сенсу розвивати соціальні мережі лише для цих трьох сторін. Мда, Facebook, дійсно умиває руки.

А якщо коло клієнтів потенційно великий? Ну і нехай компаній задіяно не багато, але ж там працює штат співробітників, які можуть мати акаунти в мережі. Це був би прекрасний майданчик для професійного спілкування.

 

3. Український бізнесмен упевнений, що його товар не цікавий

Якщо витратити дві хвилини, то в мережі легко знайти сторінки компаній, які свято вірять, що їхня продукція нікого не цікавить. А ми бачимо, що люди, навпаки, самі об'єднуються навколо даної компанії.

Власники промислових фірм явно недооцінюють інтереси простих громадян. А варто було б скористатися і розпустити по мережі вірусний контент. Неможливо? Тоді ви не бачили ролик, який ілюструє процес виготовлення верстата CTX gamma 2000 TC. Тільки в YouTube його переглянули понад 2700000 разів.

 

4. Український бізнесмен не хоче вкладати гроші

Справа не в жадібності, просто чомусь левова частка компаній переконана, що від просування в соціальних мережах неможливо отримати ефективність. При цьому з полюванням погоджуються на безкоштовне просування.

Звичайно, можна вручну поширювати контент не тільки на свойому медіамайданчику, а в сусідніх групах. Іноді цього достатньо. Особливо якщо вся ваша цільова аудиторія вже вмістилася в це співтовариство. Інакше - пора замовляти рекламну кампанію.

Давайте візьмемо, наприклад, Facebook. Система новинної стрічки налаштована так, що навіть самий креативний пост з'явиться лише у частини підписників. І ще менше людей на нього зверне увагу. Якщо не просувати сторінку і публікації, то їх майже ніхто не побачить.

Наприклад, ми бачимо скріншот сторінки ТМ «Оболонь», яку лайкнули більше 8 тис. Передплатників, а новий запис - семеро чоловік.

 

5. Український бізнесмен не орієнтується на цільову аудиторію

Цінність соціальних мереж в утриманні існуючих і залученні нових клієнтів. Правда, деяким компаніям або нічого розповісти у своїх постах, або вони взагалі не роблять вибірку записів. Тому те, що вони публікують абсолютно не відноситься до їх продукції.

На скріншоті сторінка шоколадної фабрики «Roshen», модератори якої чомусь вирішили опублікувати не інформацію про цукерки, а відео з камер спостереження.

 

Український бізнесмен повинен переймати досвід

Сьогодні в Україні дуже мало компаній, які готові займатися просуванням своїх компаній в інтернеті на професійному рівні. Давайте розглянемо декілька вдалих прикладів того, як закордонні компанії справляються з просуванням брендів у соціальних мережах.

- Австралійська туристична компанія Intrepid Travel може похвалитися не тільки кількістю передплатників, а й активністю своїх учасників.

- Запис Національної хокейної ліги в соц мережі за годину після публікації отримала більше 600 лайків і 100 коментарів. При цьому сторінка є досить популярною так, як групу лайкнули майже 72 тис. Учасників.

- Компанія з продажу кави Starbucks, наприклад, теж навчилася публікувати пости, які хоч і за місяць, але набирають по 100 тис. Лайків. У групі постійно з'являються тематичні записи, а рейтинг невгамовно зростає.

 

З таким настроєм слона ми не продамо

або

Непрофесіоналізм може погубити все

 

Що можуть придбати компанії при правильному просуванні в соціальних мережах вже відомо всім. Давайте ж розберемося чого можна позбутися при непрофесійному підході.

- Капітал. Не варто гнатися за кількістю передплатників, фейкові сторінки все одно не трансформуються в ваших клієнтів. Успіх просування спільноти почнеться разом з залученістю аудиторії в його життя (коментарі, лайки, репости).

Посудіть самі. Ви витрачаєте усі ваші гроші на кількість передплатників, щоб потім вирішувати ще більше проблем: нічим розважати свою аудиторію, не за що інформувати, до того ж їх навряд чи цікавить ваші товари та послуги. А якщо до вас додалися фейкові аккаунти, то вони навіть лайк вам ніколи не поставлять. Чи потрібні Вам цифри, які не впливають на продажі та популярність Вашого продукту?

- Час. Цей ресурс ніколи не відновлюється. Витрачати його даремно - велика розкіш. Якщо компанія не має свого представництва в Facebook, то їй буде дуже складно проаналізувати своїх потенційних клієнтів. Facebook - клондайк, який може зібрати в одному місці різношерстну публіку, яка цікавиться конкретним брендом. Використовуючи ресурс соціальних мереж, потрібно спілкуватися з потенційними клієнтами і прислухатися до їхніх коментарів.

- Лояльність клієнтів. Заробляється тяжкою працею, втрачається за секунду.

Злий жарт із лояльністю можуть зіграти невдалі пости. Косі й криві записи призводять до всіляких конфузів і скандалам, втягуючи в сніжний ком не тільки передплатників, а і потенційних клієнтів. Лояльність клієнта будується на довірі, відкритості, діалозі. Якщо бренд не уявляє себе в соціальній мережі, то аудиторія може вважати це за небажання спілкуватися з ними.

- Втрачені інформаційні можливості. Як показує практика, негатив, який клієнти вихлюпують в мережі, найлегше там же і остуджувати. А ось якщо клієнт висловив своє «фе» в Facebook, а компанія там не зареєстрована, то це переростає в боротьбу з вітряними млинами.

Замість післямови. Завтра можуть з'явитися нові інформаційні ресурси і ми змушені будемо вивчати їх. А сьогодні у нас є товариш Facebook, який готовий служити нам вірою і правдою.

МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов
AIK Socialism