Як визначити стратегію в соціальних медіа

14 Май 2015
«Божевілля - це багаторазове
повторення однієї й тієї ж дії
з очікуванням різних результатів ».
А. Ейнштейн


Кожна людина мріє про свій хоч і маленький, але бізнес. Навіть якщо людина прекрасний менеджер-управлінець, то це не означає що вона змогла б впоратися з рекламною функцією самостійно. Роблячи якісь кроки чи то в бізнесі, чи то навіть у побуті, людина завжди отримує результат. Хороший чи поганий. Від якості планування свого шляху і залежить реалізація вашої стратегії. Якщо така існує.

Вже практично кожен школяр має аккаунт у всіх соцмережах, які тільки існують. 

Вся клієнтура зосереджена саме там, від малого до великого. 

Тому знати прописні істини соціальні медіа просто зобов'язаний кожен управлінець. 

До того ж не тільки знати, а й використовувати.

Стаття буде корисна для тих, хто тільки починає вникати в питання планування стратегії, або шукає підрядника для виконання цієї роботи.
 
Просування в соціальних мережах вимагає деяких навичок. 

Для початку нам необхідно скласти планування майбутніх дій:

1. Соціальні медіа в бізнесі.
2. Нюанси планування стратегії в соцмережах.
3. Короткострокові і довгострокові цілі.
4. Планування результатів.
 
Розпланувавши свої кроки, приступаємо до справи.
 
1. Соціальні медіа в бізнесі
 
Щоб збудувати стіни і дах будинку спочатку розберіться з фундаментом. 
 
Мається на увазі, що ви повинні розуміти мету бізнесу та очікувані результати. 
 
Саме це ляже в основу вашої бізнес-стратегії.
 
Йдемо далі.
 
Маючи «мету» потрібно вибрати інструменти, за допомогою яких вона буде реалізовуватися. Цей шар фундаменту сформує вашу маркетингову стратегію.
 
Давши самому собі чесні відповіді на попередні питання, ви, явно, вирішите  використати інтернет-маркетинг. Його ще часто називають Digital.
 
І тут на полі бою з'являється нове питання «А чи потрібен саме вам SMM?». Всі розуміють, що вловити настрої користувачів соцмереж не так вже й просто, а витратити час і гроші на коряве їх використання абсолютно ні до чого. Тим більше, що такі прорахунки можуть завдати шкоди репутації.
 
Якщо ризики зважені, а бажання використовувати соціальні медіа не зникло, то ласкаво просимо в світ побудови стратегії.
 
2. Нюанси планування стратегії в соцмережах
 
Панацеї не існує. З цим потрібно змиритися і почати розробляти стратегію під ваші цілі, під ваш продукт і під ваш очікуваний результат.
 
Просування в соцмережі є частиною всієї цифрової стратегії. Але це не означає, що можна запозичити принципи роботи, наприклад, з медіареклами.
 
Краще відразу вникнути в нюанси планування просування в соціальних мережах. І тільки.
 
Погодьтеся, стрічка новин у вашого потенційного клієнта одна. А яка ймовірність, що його увагу приверне саме ваша запис? А запис конкурента?
 
Врахуйте, що тут ви боретеся не тільки з прямими бізнес-конкурентами, а й з усіма брендами в цілому, з усім тим, що чіпляється за око в мережі.
 
Проаналізуйте свій контент. А тепер скажіть кому ви корисні? Хто захоче повертатися до вас знову і знову за інформацією, емоціями або порадами? Чи не розцінюється Вами соцмережа лише як платформа для реклами, інакше ваші записи будуть масово ігноруватися.
 
Ще при самому плануванні потрібно подумати про репутацію. Нагадаємо, що соціальні мережі в цьому ключі дають цілком реальну можливість вибудувати позитивний ім'я.
 
У свою стратегію обов'язково потрібно включити наступну тріаду питань:
1. «Хто ми сьогодні?»
2. «Яка наша мета?»
3. «Як ми її будемо домагатися?»
 
Це і є довгостроковим плануванням.
 
Щоб окреслити територію бренду потрібно задовольнятися не тільки своїми записами, а й промоніторити відгуки про компанію, пошукати думки людей в тій же соціальній мережі, блогах та коментаріях. Це дасть зрозуміти наскільки бренд пізнаваний. Якщо він взагалі пізнаваний.
 
Зібрані відомості вимагають глибокого аналізу. Взявши за основу цю інформацію, треба визначити цілі просування. Серед іншого в них прийнято включати формування ринку, вивчення попиту, репутації та її коригування.
 
Запам'ятайте: «Все, що ні вимірюється - не існує». Віримо тільки цифрам. Перед початком планування подумайте як ви будете вважати підсумкові показники. Якщо мета - підвищити продажі, то витратьте час і дізнайтеся звідки у клієнта інформація про вас. Якщо він прийшов з соцмережі, то проаналізуйте його поведінка для аналізу особистої ефективності.
 
Якщо ваша стратегія побудована правильно, то в підсумку вона дасть відповідь на питання: «Де гроші?».
 
3. Короткострокові та довгострокові цілі
 
Візьміть стікер напишіть на ньому правило - «1 рік - мінімальна SMM-стратегія». Тепер наклейте його в області свого робочого місця і частіше звертайте увагу. Терміни менше року - шлях в нікуди.
 
Отже, починаємо ваш звіт!
 
1. Перші кілька місяців пройдуть під егідою тестування. Доведеться пробувати на смак соцмережу, а також вчиться вловлювати настрій людей по той бік монітора.
 
2. Расшаріваніє інформації про себе. Шукайте свою публіку. «Примусьте» людини підписатися на вас, а потім ще постарайтеся «утримати» якомога більше людей. Чим більше їх, тим більше потенційних продажів. Про накрутці показників ми навіть говорити не будемо, просто Убережіть свою репутацію від дешевих і неефективних методів.
 
3. Не змінює думку лише дурень. Якщо ви помітили, що публіка змінює поведінку - адаптуйтеся, по можливості. Час все змінює, ваше завдання за ним встигнути.
 
4. Буде свято і на вашій вулиці. Коли побачите результат просування компанії в соціальних мережах, то зможете зрозуміти який фідбек ви можете отримати від передплатників.
 
І наостанок додамо, що кожен етап повинен заручитися підтримкою якісного показника. Наприклад, зросли продажі або збільшилася кількість згадок про вас. І так, це всього лише показники, це не мета.
 
4. Визначення результатів
 
Для завершального етапу потрібно підраховувати КПІ (ключові показники ефективності) - це показники ефективності. Так, до речі, нагадуємо, що панацеї не існує і тому вам самим потрібно буде вирішити які показники для вас є пріоритетними.
 
Вважати це, як показує практика, не дуже то й просто. Тому ми пропонуємо вам табличку, яка хоч трохи наблизить вас до мети.

Раз на тиждень ми відправляємо дайджест з найактуальнішими новинами в сфері маркетингу, піару та діджітал технологій.