Свій кит прекрасний мрія кожного маркетолога

14 ноября 2014
Всі знають, що головне завдання шахів - імітація військових дій на дошці, а також ефективна стратегія, яка дозволить швидше поставити противнику «шах» і «мат». Гра була винайдена в Індії багато століть тому, про це не замовчує навіть Вікіпедія. Про самого винахідника шахів навіть складені легенди, а деякі називають навіть його ім'я. Легенда за легендою, століття за століттям і ми вже забули про досить цікаву фігуру, яка колись боролася у своїх можливостях на шаховому полі битви.
 
На жаль, перевірити справжність такої інформації вже практично неможливо, але легенда ходить з вуст в уста і не загубилася на сторінках історії досі.
 
Яка сама парадоксальна фігура в сучасних шахах? Вірно. Це - кінь. Згідно сучасним правилам він незвично ходить. Протягом століть його можливості і зовнішній вигляд багаторазово змінювався. Колись він мав хвіст, колісницю і наїзника, але сьогодні залишилася лише голова. А занурившись вглиб історії, ми бачимо, що стародавні індуси його і зовсім не використали.
 
Предком коня була постать під цікавою назвою - кит чудовий. «Дивно! - Скажете ви, - але ж більш логічно, якби інтереси армії відстоював саме кінь ». Так, за однією з версій кит «поплив в далеке плавання» саме через це дисбалансу, адже важко уявити, як на полі битви воює таке морський ссавець як кит. До речі, і в наші дні можна побачити комплект російських шахів, датований 16 сторіччям, де місце коня якраз займає постать кита всемогутнього.
 
Також легенда свідчить, що кит чудовий мав масу можливостей, вносячи певну спрощеність в процес битви супротивників. Гра зводилася до того, що матів могло бути куди більше, ніж шахів. Це робило партію більш швидкою, а також губилося математичне різноманітність гри.
 
Шахісти відзначають, що для такої складної гри повинен бути баланс можливостей. Але коли кінь став на місце кита, мета була досягнута. Сьогодні співвідношення шахів і матів налагоджено.
 
«Кіт чудовий» - практично забута сторінка в історії шахів. Кануло в лету вираз «майстер шахів кит», а замість нього з'явися - «хід конем». У кінцевому результаті гра в шахи набула сучасного вигляду, який тепер вважають класичним.
 
Ось і в маркетингу більшість мріяло б про такий інструмент, який зміг би зменшити кількість шахів кит зміг би стати універсальним методом досягнення мети з мінімальними втратами. Але на жаль це не можливо. З іншого боку Маркетинг, як шахи - найцікавіша гра, між інтелектом. Чим ми власне і займаємося щодня.

Раз на тиждень ми відправляємо дайджест з найактуальнішими новинами в сфері маркетингу, піару та діджітал технологій.